Umiemy informatykę

Myślenie algorytmiczne – klasa 8

Decydowanie

Szybkie ćwiczenie polegające na wybraniu prawidłowej odpowiedzi spośród dwóch propozycji.


Myślenie algorytmiczne
Rozpoznawanie wzorów
Odkrywanie ukrytych reguł
Zależności pomiędzy słowami


Przesuwanie

Przesuwanie karteczek w odpowiednie miejsce. Proste sterowanie, atrakcyjne i oryginalne zadania.


Myślenie algorytmiczne
Rozpoznawanie wzorów
Rozkład obrazków na części
Rozkład obrazków
Podstawy myślenia algorytmicznego
Kolejność poleceń
Budowle z klocków
Funkcje i uogólnianie
Abstrakcje
Domino: abstrakcje
Drabina abstrakcji


Memory

Szukanie pasujących par.


Myślenie algorytmiczne
Zmienne
Zmienne: ogólne zasady


Żółwia grafika

Rysowanie obrazków żółwią grafiką przy użyciu programowania blokowego.


Żółw z limitem

W tym zestawie Twoim zadaniem jest napisanie krókich programów dla żółwia –⁠ każde zadanie ma limitowaną liczbę poleceń. Czy uda Ci się znaleźć poprawny, krótki zapis programu?

Wzory z powtórzeniami II

Kilka kolejnych wzorów z regularnymi powtórzeniami. Niektóre na pierwszy rzut mogą wydawać się skomplikowane, ale ich narysowanie nie jest trudne. Trzeba tylko uważnie się przyjrzeć.

Zmienne

Nauczymy żółwia używania zmiennych, dzięki którym będzie mógł narysować spirale.

Dopracowywanie obrazków

W tym zestawie mamy przygotowane programy, w których jednak wkradł się błąd. Spróbuj go znaleźć i naprawić.

Poprawne kąty

Żółw potrafi narysować piękne gwiazdy i inne ciekawe wzory. Trzeba mu jednak powiedzieć, pod jakim kątem musi skręcić. Spróbuj nie zgadywać miary kąta, tylko ją obliczyć.



Platformówka

Steruj skaczącą postacią za pomocą programowania blokowego.


Czarowanie z warunkami

Podchwytliwe



Budowniczy

Stwórz program dla budowniczego Romana za pomocą programowania blokowego.


Powtarzaj dopóki: trudniejsze

Funkcje bez parametrów



NAPISZ DO NAS

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Napisz do nas

Jesteś w kropce?

Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:

FAQ

Czego dotyczy wiadomość?

Po prostu wiadomość Treść Sterowanie Logowanie Licencja