ProgMalowanie
ProgMalowanie to ciekawe połączenie programowania i malowania. Zadanie polega na rysowaniu obrazków za pomocą programów, które tworzy się z przygotowanych bloków. Ćwiczenie jest odpowiednie również dla początkujących programistów oraz dla uczniów niższych klas szkoły podstawowej.
Malowanie: rozgrzewka
Zestaw przykładów na rozgrzewkę, dzięki którym wypróbujesz sterowanie.
Rysunki
Tworzenie rysunków za pomocą podstawowych operacji. Trzeba trochę zastanowić się nad prawidłową kolejnością...
Wzory z powtórzeniami I
Tu mamy dodatkowe polecenie powtórzenia, którego użyjemy do narysowania rzędów i wzorów.
Dopracowywanie rysunków
Ważną częścią programowania jest debugowanie, czyli wyszukiwanie błędów i ich naprawianie. W tym zestawie możesz przećwiczyć tę umiejętność: masz gotowy program, który wymaga dopracowania.
Składanie kształtów
Składając ze sobą podstawowe kształty, możemy stworzyć ciekawe rysunki geometryczne, zwłaszcza gdy użyjemy do tego specjalnego pędzla odwrotnego.
Wzory z powtórzeniami II
Bardziej zaawansowany zestaw wykorzystujący powtórzenia.
Funkcje
Za pomocą funkcji możemy tworzyć nowe wzory i umieszczać je w różnych miejscach na płótnie.
Zmienne
A teraz dodamy zmienne, które w połączeniu z powtórzeniami pozwolą nam tworzyć nowe, jeszcze ciekawsze wzory.
Rysunki II
Bardziej szczegółowe rysunki. Nie wymagają wielkiego namysłu, tylko trochę staranności.
Składanie kształtów II
Dobrze przyjrzyj się kształtom i spróbuj złożyć je z kształtów podstawowych.
Podchwytliwe
Zbiór trudniejszych zadań na koniec.
Łącznie rozwiązano: 0 z 91