Umiemy informatykę

Żółwia grafika

Zaprogramuj żółwia, aby rysował różne obrazki. Żółw rozumie polecenia takie jak "ruch do przodu" albo "skręć w prawo". Tworzenie programów odbywa się poprzez przesuwanie bloków graficznych. Podstawowe zadania są łatwe i poradzą sobie z nimi nawet uczniowie niższych klas szkoły podstawowej. Jednak żółw potrafi zaintrygować nawet wprawnych programistów – rysuje m.in. eleganckie fraktale. Zaawansowani użytkownicy mogą wypróbować ćwiczenie Żółw Python, w którym żółw programowany jest za pomocą komend tekstowych.


Sortuj według

Lista zadań

rozwiń wszystkowybrane zestawytylko tematy
Podstawy
3/14

Podstawy

Na początek nauczymy żółwia podstawowych poleceń ruchu i skręcania i narysujemy razem z nim kilka prostych rysunków.

Rysunki z powtórzeniami
5/14

Rysunki z powtórzeniami

Dodamy żółwiowi możliwość powtarzania poleceń, dzięki czemu będzie mógł narysować więcej rzeczy.

Rysowanie
0/10

Rysowanie

Aby rysunki nie były tak prymitywne, nauczymy żółwia używać koloru i podnosić pędzel.

Wzory z powtórzeniami
0/10

Wzory z powtórzeniami

Jeżeli odpowiednio użyjemy zagnieżdżonych powtórzeń, żółw będzie rysował przepiękne wzory.

Żółw z limitem
0/7

Żółw z limitem

W tym zestawie Twoim zadaniem jest napisanie krókich programów dla żółwia –⁠ każde zadanie ma limitowaną liczbę poleceń. Czy uda Ci się znaleźć poprawny, krótki zapis programu?

Dopracowywanie obrazków
0/9

Dopracowywanie obrazków

W tym zestawie mamy przygotowane programy, w których jednak wkradł się błąd. Spróbuj go znaleźć i naprawić.

Modyfikowanie programów
0/8

Modyfikowanie programów

W tym zestawie mamy do dyspozycji rozwiązania, którym trochę brakuje do ideału. Twoim zadaniem jest zmodyfikować program w taki sposób, aby był krótszy i zmieścił się w limicie poleceń.

Poprawne kąty
0/10

Poprawne kąty

Żółw potrafi narysować piękne gwiazdy i inne ciekawe wzory. Trzeba mu jednak powiedzieć, pod jakim kątem musi skręcić. Spróbuj nie zgadywać miary kąta, tylko ją obliczyć.

Zmienne
0/6

Zmienne

Nauczymy żółwia używania zmiennych, dzięki którym będzie mógł narysować spirale.

Rysowanie II
0/10

Rysowanie II

A teraz spróbujemy narysować kilka obrazków z (żółwiego) życia. Rysowanie tych obrazków nie należy do najłatwiejszych, ale równocześnie nie wymaga żadnych skomplikowanych ruchów.

Wzory z powtórzeniami II
0/9

Wzory z powtórzeniami II

Kilka kolejnych wzorów z regularnymi powtórzeniami. Niektóre na pierwszy rzut mogą wydawać się skomplikowane, ale ich narysowanie nie jest trudne. Trzeba tylko uważnie się przyjrzeć.

Zmienne II
0/7
Podchwytliwe
0/5

Podchwytliwe

Kilka trudniejszych zadań. Często można rozwiązać je za pomocą krótkiego programu, ale trzeba wpaść na odpowiedni pomysł.

Żółwie eksperymentarium
0/5

Żółwie eksperymentarium

Na koniec kilka zadań, z którymi można się pobawić. Nie mamy tu niczego konkretnego do zrobienia. Możemy dowolnie eksperymentować z gotowym programem.


Łącznie rozwiązano: 8 z 124

NAPISZ DO NAS

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Napisz do nas

Jesteś w kropce?

Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:

FAQ

Czego dotyczy wiadomość?

Po prostu wiadomość Treść Sterowanie Logowanie Licencja