
Decydowanie
Szybkie ćwiczenie polegające na wybraniu prawidłowej odpowiedzi spośród dwóch propozycji.

Wspólna cecha: słowa (łatwe)
34 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady
Co wspólnego mają te słowa?
biegnie, jeść, mam, polecieć, siedzisz
Co wspólnego mają te słowa?
pudełko, południe, pomada, pobrzeże
Jakie kolejne słowo pasuje do poniższych?
gruszka, morela, jabłko, wiśnia

Wzory liczbowe (średnie)
39 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady



Ciągi liczbowe z opisem (łatwe)
22 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady
5, 9, 6, 10, 7, 11, 8, 12, ...
Naprzemienne zwiększanie o 4 i zmniejszanie o _.
2, 4, 6, 8, 10, 12, ...
Kolejny wyraz jest zawsze większy o 2 od poprzedniego.
1, 2, 4, 7, 11, 16, 22, ?
Różnice między wyrazami stopniowo rosną o 1.

Zależności pomiędzy słowami (łatwe)
41 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady
widziałem – widzę
słyszałem – ?
Która z par jest w takiej samej zależności?
ptak – gniazdo
Która z par jest w takiej samej zależności?
grabie – liście

Zależności pomiędzy słowami (średnie)
51 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady
Która z par jest w takiej samej zależności?
osioł – uparty
noga – skarpeta
dłoń – ?
uczeń – nauczyciel
piłkarz – ?

Wzory kafelków (łatwe)
50 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady




Memory
Szukanie pasujących par.

Płatki śniegu (łatwe)
9 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 3 min
Wybrane przykłady




Kwiatki (łatwe)
12 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady




Bransoletki (łatwe)
10 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady




Bransoletki (średnie)
10 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady




Zapis esów floresów (łatwe)
8 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady




Kolorowe płytki (łatwe)
7 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady



Rysunki żółwia (średnie)
10 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady




Rysunki żółwia (z powtórzeniami) (średnie)
8 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Wybrane przykłady




Przesuwanie
Przesuwanie karteczek w odpowiednie miejsce. Proste sterowanie, atrakcyjne i oryginalne zadania.

Uzupełnianie ciągu: liczby (łatwe)
15 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Uzupełnianie ciągu: liczby (średnie)
15 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Uzupełnianie ciągu: symbole (łatwe)
14 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Uzupełnianie ciągu: kształy geometryczne (średnie)
14 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Opis wzorów: Wyszywanie (średnie)
16 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Czarodziejskie różdżki (średnie)
11 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Mikser obrazków (średnie)
11 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Kody kwiatów (średnie)
6 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Rozkład obrazków (łatwe)
14 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Rozkład obrazków (średnie)
14 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Rozkład obrazków (z powtórzeniami) (średnie)
10 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Błądząca mysz (łatwe)
9 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Błądząca mysz (średnie)
10 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Budowle z klocków (łatwe)
11 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Budowle z klocków (średnie)
11 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Funkcje obrazkowe (średnie)
8 Zadania
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Strzałki
Strzałki to proste zadanie logiczne, w którym tworzysz program dla skrzata za pomocą umieszczanych w lesie strzałek. Jednak nie daj się zwieść pierwszemu wrażeniu. Oprócz strzałek w lesie znajdują się również grzyby, stawy, teleporty, czarodziejskie różdżki i wybuchające muchomory...
Rozgrzewka skrzata
Grzybobranie
Skoki
Więcej skrzatów
Uważaj na orka!
Zmiana koloru
Kamienie i różdżka
Wybuchający muchomor
Obrotowe strzałki
Znikające strzałki
Leśne wyprawy I
Teleport
Leśne wyprawy II
Leśne wyprawy III
Trudne

Żółwia grafika
Zaprogramuj żółwia w taki sposób, aby pięknie rysował. Żółw rozumie polecenia takie jak "ruch do przodu" albo "skręć w prawo". Tworzenie programów odbywa się poprzez przesuwanie bloków graficznych. Zacznij od prostych obrazków i skończ na fraktalach.
Podstawy
Obrazki z powtórzeniami
Rysowanie
Rysowanie II
Wzory z powtórzeniami
Wzory z powtórzeniami II
Zmienne
Dopracowywanie obrazków
Poprawne kąty
Podchwytliwe
Żółwie eksperymentarium

ProgMalowanie
ProgMalowanie to zabawne połączenie programowania i malowania. Zadanie polega na namalowaniu ciekawych obrazków przy pomocy programów, które tworzy się poprzez przesuwanie przygotowanych wcześniej bloków.
Układanie kształtów
Układanie kształtów II
Malowanie: rozgrzewka
Obrazki
Obrazki II
Vzory s opakováním II
Funkcje
Dopracowywanie obrazków
Podchwytliwe

Platformówka
Platformówki to klasyczne gry wideo. W naszej Platformówce nie sterujesz jednak za pomocą konsoli, ale programu. Programy tworzy się poprzez programowanie graficzne - przećwiczysz na nich głównie warunki.
Rozgrzewka
Warunki: podstawy
Interakcje
Pająki i strzały
Warunki rozszerzone
Interakcje i warunki
Czarowanie z warunkami
Kombinacje warunków

Robotanik
Robotanik to ćwiczenie programistyczne z prostymi regułami, łatwym sterowaniem oraz mnóstwem ciekawych zadań. Z podstawowymi zadaniami poradzą sobie nawet całkowicie początkujący programiści, zaś zaawansowane zadania dadzą w kość nawet doświadczonym programistom, będąc dla nich świetnym treningiem rekurencji.
Jeżeli wolisz spróbować czegoś łatwiejszego na rozgrzewkę, wypróbuj grę Strzałki.
Trening
Łatwe
Średnie
Trudne
Prawdziwe wyzwanie

Żółw Python
Zaprogramuj żółwia tak, aby rysował różne obrazki. Żółw rozumie polecenia takie jak "ruch do przodu" albo "skręć w prawo". Tworzenie programów odbywa się za pomocą języka Python 3.