Budowniczy
Budowniczy Roman ma misję – i to niejedną! Aby móc wykonać swoje zadania, musi przenosić kamienie, wycinać lasy oraz budować domy, wiatraki i zamki. Jednak bez Twojej pomocy nie da rady. Użyj bloków graficznych do stworzenia programu, według którego Roman wypełni swoją misję. Liczba bloków, których możesz użyć, jest często ograniczona, więc musisz porządnie się zastanowić i zastosować odpowiednią strategię...
Myślenie algorytmiczne » Podstawy myślenia algorytmicznego » Znaczenie poleceń
Podstawy budownictwa
Poznaj budowniczego Romana. Roman trenuje podstawowe czynności (chodzenie, przenoszenie materiału, budowanie, wycinanie).
Budowle z planowaniem
Myślenie algorytmiczne » Pętle i warunki » Powtórz Nx
Budowle z powtórzeniami
Roman szybko się uczy i potrafi już zbudować różne obiekty. Do przydzielania zadań przyda się polecenie powtórz.
Budowle z powtórzeniami: trudniejsze
Myślenie algorytmiczne » Pętle i warunki » Powtarzaj dopóki
Powtarzaj dopóki
Tym razem wypróbujemy odmianę polecenia powtórz z wykorzystaniem warunków.
Powtarzaj dopóki: trudniejsze
Myślenie algorytmiczne » Pętle i warunki » Wielokrotne decydowanie
Powtarzanie i warunki
Powtarzania i warunki: trudniejsze
Myślenie algorytmiczne » Pętle i warunki » Pętle zagnieżdżone
Myślenie algorytmiczne » Funkcje i uogólnianie » Funkcje bez parametrów