Podstawowe polecenia

Programy składają się z pojedynczych poleceń. W naszych ćwiczeniach możesz na przykład spotkać:

  • polecenia wyświetlania tekstu lub rysowania prostego obrazka: wypisz, narysuj,
  • polecenia ruchu (do przodu, skręć w prawo),
  • wykonania czarów (wyczaruj kapelusz, zamień w żabę).

W praktycznym programowaniu używamy na przykład poleceń wyświetlania tekstu na monitorze, rysowania obrazka, wczytywania informacji z pliku lub zapisywania wyniku obliczeń w pamięci komputera.

Następnie z pojedynczych poleceń tworzymy programy, korzystając z sekwencji poleceń, powtórzeń, warunków i innych metod.

Strzałki

Nawiguj skrzata do domku. Zadanie logiczne, które doskonale sprawdza się jako rozgrzewka przed programowaniem.


Rozgrzewka skrzata



Żółwia grafika

Rysowanie obrazków żółwią grafiką przy użyciu programowania blokowego.


Podstawy



ProgMalowanie

Tworzenie obrazków poprzez łączenie podstawowych kształtów (np. koło, kwadrat), wykorzystanie programowania blokowego.


Malowanie: rozgrzewka



Budowniczy

Stwórz program dla budowniczego Romana za pomocą programowania blokowego.


Podstawy budownictwa

Budowle z planowaniem



NAPISZ DO NAS

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Napisz do nas

Jesteś w kropce?

Zanim zadasz pytanie, zapoznaj się z instrukcjami:

Prosimy o nieprzesyłanie próśb o podanie gotowych rozwiązań. Jeżeli zgłaszasz błąd, opisz dokładnie, czego dotyczy i dołącz zrzut ekranu.

Wybierz temat

Wiadomość Zgłoszenie błędu Treści Sterowanie Logowanie Licencja