Podstawowe polecenia
Programy składają się z pojedynczych poleceń. W naszych ćwiczeniach możesz na przykład spotkać:
- polecenia wyświetlania tekstu lub rysowania prostego obrazka:
wypisz,narysuj, - polecenia ruchu (
do przodu,skręć w prawo), - wykonania czarów (
wyczaruj kapelusz,zamień w żabę).
W praktycznym programowaniu używamy na przykład poleceń wyświetlania tekstu na monitorze, rysowania obrazka, wczytywania informacji z pliku lub zapisywania wyniku obliczeń w pamięci komputera.
Następnie z pojedynczych poleceń tworzymy programy, korzystając z sekwencji poleceń, powtórzeń, warunków i innych metod.
Strzałki
Nawiguj skrzata do domku. Zadanie logiczne, które doskonale sprawdza się jako rozgrzewka przed programowaniem.
Rozgrzewka skrzata
ProgMalowanie
Tworzenie obrazków poprzez łączenie podstawowych kształtów (np. koło, kwadrat), wykorzystanie programowania blokowego.
Malowanie: rozgrzewka
Budowniczy
Stwórz program dla budowniczego Romana za pomocą programowania blokowego.








































