Decydowanie
Szybkie ćwiczenie polegające na wybraniu prawidłowej odpowiedzi spośród dwóch propozycji.
Wspólna cecha: słowa (trudne)
Zadania: 53
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Zależności pomiędzy słowami (łatwe)
Zadania: 47
Średni czas rozwiązywania: 3 min

Przesuwanie
Przesuwanie karteczek w odpowiednie miejsce. Proste sterowanie, atrakcyjne i oryginalne zadania.
Stopniowa przemiana (średnie)
Zadania: 11
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Rozkład obrazków (z powtórzeniami) (średnie)
Zadania: 10
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Memory
Szukanie pasujących par.
Rozkład obrazków (z powtórzeniami) (średnie)
Zadania: 7
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Strzałki
Nawiguj skrzata do domku. Zadanie logiczne, które doskonale sprawdza się jako rozgrzewka przed programowaniem.
Obrotowe strzałki
Znikające strzałki
Leśne wyprawy II
Żółwia grafika
Rysowanie obrazków żółwią grafiką przy użyciu programowania blokowego.
Rysowanie
Aby rysunki nie były tak prymitywne, nauczymy żółwia używać koloru i podnosić pędzel.
ProgMalowanie
Tworzenie obrazków poprzez łączenie podstawowych kształtów (np. koło, kwadrat), wykorzystanie programowania blokowego.
Układanie kształtów
Obrazki II
Wzory z powtórzeniami I
Dopracowywanie obrazków
Platformówka
Steruj skaczącą postacią za pomocą programowania blokowego.
Czarowanie
Pan Blob potrafi czarować! Na przykład odczarować wszystkie platformy z trawą.
Budowniczy
Stwórz program dla budowniczego Romana za pomocą programowania blokowego.
Budowle z planowaniem
Budowle z powtórzeniami
Roman szybko się uczy i potrafi już zbudować różne obiekty. Do przydzielania zadań przyda się polecenie powtórz.
Kod kostki
Nawiguj kostkę po planszy zgodnie z podanym programem. Ćwiczenie trenujące umiejętność czytania programów.
Powtarzaj dopóki
Do tej pory mieliśmy pętle z podaną liczbą powtórzeń. Teraz zastosujemy powtórzenia zgodne z warunkiem.
Wielokrotne decydowanie I
Jeżeli połączymy powtarzanie i warunki, otrzymamy ciekawe trasy spacerowe.