Decydowanie
Szybkie ćwiczenie polegające na wybraniu prawidłowej odpowiedzi spośród dwóch propozycji.
Wspólna cecha: słowa (średnie) • NK1
Zadania: 65
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Ciągi liczbowe na obrazkach (średnie) • MJ6
Zadania: 39
Średni czas rozwiązywania: 4 min

Przesuwanie
Przesuwanie karteczek w odpowiednie miejsce. Proste sterowanie, atrakcyjne i oryginalne zadania.
Stopniowa przemiana (łatwe) • MKR
Zadania: 10
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Uzupełnianie ciągu: liczby (łatwe) • MGZ
Zadania: 15
Średni czas rozwiązywania: 4 min

Uzupełnianie ciągu: symbole (łatwe) • MHN
Zadania: 14
Średni czas rozwiązywania: 4 min

Memory
Szukanie pasujących par.
Jednakowe wykresy (łatwe) • NCH
Zadania: 8
Średni czas rozwiązywania: 3 min

Wspólna cecha: znaki i liczby (średnie) • NA2
Zadania: 13
Średni czas rozwiązywania: 3 min

Rysunki żółwia (średnie) • ML4
Zadania: 10
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Wpisywanie odpowiedzi
Ćwiczenie, w którym wpisujesz odpowiedź na klawiaturze.
Wzory od tyłu (średnie) • NJP
Zadania: 21
Średni czas rozwiązywania: 5 min

Strzałki
Nawiguj skrzata do domku. Zadanie logiczne, które doskonale sprawdza się jako rozgrzewka przed programowaniem.
Wybuchający muchomor
Leśne wyprawy I
Żółwia grafika
Rysowanie obrazków żółwią grafiką przy użyciu programowania blokowego.
Podstawy
Na początek nauczymy żółwia podstawowych poleceń ruchu i skręcania i narysujemy razem z nim kilka prostych rysunków.
Rysunki z powtórzeniami
Dodamy żółwiowi możliwość powtarzania poleceń, dzięki czemu będzie mógł narysować więcej rzeczy.
ProgMalowanie
Tworzenie obrazków poprzez łączenie podstawowych kształtów (np. koło, kwadrat), wykorzystanie programowania blokowego.
Obrazki
Platformówka
Steruj skaczącą postacią za pomocą programowania blokowego.
Rozgrzewka
Pan Blob musi dotrzeć do drzwi. Naucz go, jaką akcję w jakim momencie ma wykonać, aby mógł wypełnić swoją misję.
Warunki: podstawy
Budowniczy
Stwórz program dla budowniczego Romana za pomocą programowania blokowego.
Podstawy budownictwa
Poznaj budowniczego Romana. Roman trenuje podstawowe czynności (chodzenie, przenoszenie materiału, budowanie, wycinanie).
Kod kostki
Nawiguj kostkę po planszy zgodnie z podanym programem. Ćwiczenie trenujące umiejętność czytania programów.
Rozgrzewka kostek
Madam Kostka i pan Kostek wyruszają na spacer po planszy. Poruszają się dokładnie według instrukcji.
Powtórz Nx
Do zapisania dłuższego spaceru możemy skorzystać z polecenia powtórz.
Spacery z decydowaniem I
Przebieg spaceru może zależeć o koloru pola lub od liczby kropek na kostce.