- Cykle i warunki
- Powtórzenia
- Warunki i rozgałęzienia
- Powtarzaj dopóki
- Wielokrotne decydowanie
- Pętle zagnieżdżone
- Podstawy myślenia algorytmicznego: różne przykłady
Filtruj wg klasy
Memory
Szukanie pasujących par.
Rysunki żółwia (z powtórzeniami) (średnie)
Zadania: 8
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Żółwia grafika
Rysowanie obrazków żółwią grafiką przy użyciu programowania blokowego.
Rysunki z powtórzeniami
Dodamy żółwiowi możliwość powtarzania poleceń, dzięki czemu będzie mógł narysować więcej rzeczy.
Rysowanie
Aby rysunki nie były tak prymitywne, nauczymy żółwia używać koloru i podnosić pędzel.
Rysowanie II
A teraz spróbujemy narysować kilka obrazków z (żółwiego) życia. Rysowanie tych obrazków nie należy do najłatwiejszych, ale równocześnie nie wymaga żadnych skomplikowanych ruchów.
Wzory z powtórzeniami
Jeżeli odpowiednio użyjemy zagnieżdżonych powtórzeń, żółw będzie rysował przepiękne wzory.
Wzory z powtórzeniami II
Kilka kolejnych wzorów z regularnymi powtórzeniami. Niektóre na pierwszy rzut mogą wydawać się skomplikowane, ale ich narysowanie nie jest trudne. Trzeba tylko uważnie się przyjrzeć.
ProgMalowanie
Tworzenie obrazków poprzez łączenie podstawowych kształtów (np. koło, kwadrat), wykorzystanie programowania blokowego.
Wzory z powtórzeniami II
Platformówka
Steruj skaczącą postacią za pomocą programowania blokowego.
Rozgrzewka
Warunki: podstawy
Interakcje
Pająki i strzały
Warunki rozszerzone
Interakcje i warunki
Czarowanie z warunkami
Kombinacje warunków
Budowniczy
Stwórz program dla budowniczego Romana za pomocą programowania blokowego.
Budowle z powtórzeniami
Roman szybko się uczy i potrafi już zbudować różne obiekty. Do przydzielania zadań przyda się polecenie powtórz.
Budowle z powtórzeniami: trudniejsze
Powtarzaj dopóki
Tym razem wypróbujemy odmianę polecenia powtórz z wykorzystaniem warunków.
Powtarzaj dopóki: trudniejsze
Powtarzanie i warunki
Powtarzania i warunki: trudniejsze
Pętle zagnieżdżone
Kod kostki
Nawiguj kostkę po planszy zgodnie z podanym programem. Ćwiczenie trenujące umiejętność czytania programów.
Powtórzenia
Do zapisania dłuższego spaceru możemy skorzystać z polecenia powtórz.
Spacery z decydowaniem I
Przebieg spaceru może zależeć o koloru pola lub od liczby kropek na kostce.
Spacery z decydowaniem II
Powtarzaj dopóki
Wielokrotne decydowanie I
Jeżeli połączymy powtarzanie i warunki, otrzymamy ciekawe trasy spacerowe.
Wielokrotne decydowanie II
Podwójne powtórzenia
Wyprawy kostek
Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.
Napisz do nas
Jesteś w kropce?
Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:
Czego dotyczy wiadomość?
Tutaj możesz napisać do nas wiadomość lub opisać wrażenia z korzystania z systemu. Jeśli chcesz przekazać jakąś ważniejszą wiadomość, wybierz jedną z pozostałych kategorii.
Jeśli zgłaszasz błąd, określ dokładnie, czego dotyczy. Jeśli masz jakiś pomysł na poszerzenie treści, opisz konkretny przykład. Prosimy o nieprzesyłanie próśb o podanie rozwiązania zadania lub wyjaśnienie, jak postępować.
Zanim zadasz pytanie, sprawdź w FAQ.
Zanim zadasz pytanie, zajrzyj do najczęściej zadawanych pytań odnośnie logowania.