Żółwia grafika – klasa 5
Zaprogramuj żółwia, aby rysował różne obrazki. Żółw rozumie polecenia takie jak "ruch do przodu" albo "skręć w prawo". Tworzenie programów odbywa się poprzez przesuwanie bloków graficznych. Podstawowe zadania są łatwe i poradzą sobie z nimi nawet uczniowie niższych klas szkoły podstawowej. Jednak żółw potrafi zaintrygować nawet wprawnych programistów – rysuje m.in. eleganckie fraktale. Zaawansowani użytkownicy mogą wypróbować ćwiczenie Żółw Python, w którym żółw programowany jest za pomocą komend tekstowych.
Podstawy
Na początek nauczymy żółwia podstawowych poleceń ruchu i skręcania i narysujemy razem z nim kilka prostych rysunków.
Rysunki z powtórzeniami
Dodamy żółwiowi możliwość powtarzania poleceń, dzięki czemu będzie mógł narysować więcej rzeczy.
Rysowanie
Aby rysunki nie były tak prymitywne, nauczymy żółwia używać koloru i podnosić pędzel.
Wzory z powtórzeniami
Jeżeli odpowiednio użyjemy zagnieżdżonych powtórzeń, żółw będzie rysował przepiękne wzory.
Rysowanie II
A teraz spróbujemy narysować kilka obrazków z (żółwiego) życia. Rysowanie tych obrazków nie należy do najłatwiejszych, ale równocześnie nie wymaga żadnych skomplikowanych ruchów.
Żółwie eksperymentarium
Na koniec kilka zadań, z którymi można się pobawić. Nie mamy tu niczego konkretnego do zrobienia. Możemy dowolnie eksperymentować z gotowym programem.
Łącznie rozwiązano: 8 z 63