Aktywne gry
Myślenie algorytmiczne | ||||||||
Podstawy myślenia algorytmicznego | ||||||||
Kolejność poleceń | ||||||||
Rozcvička | ||||||||
Rozgrzewka dla 4 | ||||||||
Podstawowe zbieranie dla 2 | ||||||||
Kroki w bok | ||||||||
Pętle i warunki | ||||||||
Warunki i rozgałęzienia | ||||||||
Warunki | ||||||||
Myślenie algorytmiczne: różne przykłady | ||||||||
Walka podstawowa dla 2 | ||||||||
Walka podstawowa dla 4 | ||||||||
Walka zaawansowana dla 2 | ||||||||
Walka zaawansowana dla 4 |
Reguły
RoboArena to konkurencyjna gra programistyczna. Na arenie współzawodniczy kilka robotów, które poruszają się pomiędzy przeszkodami i walczą o diamenty. Twoim zadaniem jest zaprogramować swojego robota w taki sposób, aby pokonał pozostałe. Możesz grać przeciw innym graczom lub przeciw sztucznej inteligencji. Do programowania robota użyj poleceń takich jak „krok w przód“, „skręć w lewo“, „powtórz“. W programowaniu wykorzystywane są bloki graficzne. Jeżeli nie masz doświadczenia z taką metodą programowania, wykonaj zadanie na rozgrzewkę Żółwia grafika.
Przebieg gry jest następujący:
- Jeden z graczy zakłada grę. Jeżeli chce grać z innymi graczami musi poczekać, aż dołączą do gry. Dopiero wtedy może rozpocząć grę.
- Gra przebiega w rundach. Każda runda rozgrywana jest na innej planszy.
- Twoim zadaniem jest stworzenie programu dla każdej planszy. Działaj szybko i ekonomicznie. Rozmiar programu jest ograniczony, a na jego stworzenie masz limit czasowy. Kiedy twój program będzie gotowy, naciśnij „Wgraj program“.
- Pojedynek rozpocznie się po wgraniu programów przez wszystkich graczy (lub po upłynięciu limitu czasowego). Roboty poruszają się po planszy według poleceń i zdobywają punkty:
- 1 punkt za mały diament
- 3 punkty za duży diament
- 5 punktów za zastrzelenie innego robota
- W ramach jednej gry roboty współzawodniczą na 3 różnych (przypadkowo wylosowanych) planszach. Gra rozgrywana jest dwukrotnie na każdej z planszy (po pierwszym pojedynku następuje rewanż, do którego możesz edytować swój program).