Myślenie algorytmiczne – klasa 8

Pokaż/schowaj wyjaśnienie
Wyjaśnienie jest schowane.

Decydowanie

Szybkie ćwiczenie polegające na wybraniu prawidłowej odpowiedzi spośród dwóch propozycji.


Myślenie algorytmiczne
Rozpoznawanie wzorów
Inżynieria wsteczna
Zależności pomiędzy słowami
Zmienne
Pętle ze zmiennymi


Przesuwanie

Przesuwanie karteczek w odpowiednie miejsce. Proste sterowanie, atrakcyjne i oryginalne zadania.


Myślenie algorytmiczne
Rozpoznawanie wzorów
Rozkład obrazków na części
Rozkład obrazków
Podstawy myślenia algorytmicznego
Kolejność poleceń
Budowle z klocków
Funkcje i uogólnianie
Abstrakcje
Drabina abstrakcji


Żółwia grafika

Rysowanie obrazków żółwią grafiką przy użyciu programowania blokowego.


Wzory z powtórzeniami II

Kilka kolejnych wzorów z regularnymi powtórzeniami. Niektóre na pierwszy rzut mogą wydawać się skomplikowane, ale ich narysowanie nie jest trudne. Trzeba tylko uważnie się przyjrzeć.

Zmienne

Nauczymy żółwia używania zmiennych, dzięki którym będzie mógł narysować spirale.

Dopracowywanie obrazków

W tym zestawie mamy przygotowane programy, którym niewiele brakuje do ideału. Spróbuj znaleźć błąd i naprawić go.

Poprawne kąty

Żółw potrafi narysować piękne gwiazdy i inne ciekawe wzory. Trzeba mu jednak powiedzieć, pod jakim kątem musi skręcić. Spróbuj nie zgadywać miary kąta, tylko ją obliczyć.



Platformówka

Steruj skaczącą postacią za pomocą programowania blokowego.


Czarowanie z warunkami



Budowniczy

Stwórz program dla budowniczego Romana za pomocą programowania blokowego.


Powtarzaj dopóki: trudniejsze

Funkcje

NAPISZ DO NAS

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Napisz do nas

Jesteś w kropce?

Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:

FAQ

Czego dotyczy wiadomość?

Po prostu wiadomość Treści Sterowanie Logowanie Licencje