Myślenie algorytmiczne – klasa 7

Pokaż/schowaj wyjaśnienie
Wyjaśnienie jest schowane.

Memory

Szukanie pasujących par.


Myślenie algorytmiczne
Cykle i warunki
Powtórzenia
Rysunki żółwia (z powtórzeniami)


Przesuwanie

Przesuwanie karteczek w odpowiednie miejsce. Proste sterowanie, atrakcyjne i oryginalne zadania.


Myślenie algorytmiczne
Rozpoznawanie wzorów
Wspólna cecha
Trójki
Wzory w ciągach
Uzupełnianie ciągu: liczby
Uzupełnianie ciągu: kształy geometryczne
Opis wzorów
Opis wzorów: wyszywanie
Inżynieria wsteczna
Czarodziejskie różdżki
Mikser obrazków
Kody kwiatów
Rozkład obrazków na części
Rozkład obrazków
Podstawy myślenia algorytmicznego
Kolejność poleceń
Budowle z klocków


Żółwia grafika

Rysowanie obrazków żółwią grafiką przy użyciu programowania blokowego.


Rysowanie II

A teraz spróbujemy narysować kilka obrazków z (żółwiego) życia. Rysowanie tych obrazków nie należy do najłatwiejszych, ale równocześnie nie wymaga żadnych skomplikowanych ruchów.

Wzory z powtórzeniami

Jeżeli odpowiednio użyjemy zagnieżdżonych powtórzeń, żółw będzie rysował przepiękne wzory.



ProgMalowanie

Tworzenie obrazków poprzez łączenie podstawowych kształtów (np. koło, kwadrat), wykorzystanie programowania blokowego.


Układanie kształtów II

Wzory z powtórzeniami II



Kod kostki

Nawiguj kostkę po planszy zgodnie z podanym programem. Ćwiczenie trenujące umiejętność czytania programów.


Wyprawy kostek

Funkcje z parametrami

Robotanik

Proste sterowanie graficzne, zawiłe zadania programistyczne.


Średnie



NAPISZ DO NAS

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Napisz do nas

Jesteś w kropce?

Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:

FAQ

Czego dotyczy wiadomość?

Po prostu wiadomość Treści Sterowanie Logowanie Licencje