- Myślenie algorytmiczne
- Rozpoznawanie wzorów
- Podstawy myślenia algorytmicznego
- Cykle i warunki
- Funkcje i uogólnianie
- Myślenie algorytmiczne: różne przykłady
Filtruj wg klasy
Ćwiczenia
Memory
Szukanie pasujących par.
Rysunki żółwia (z powtórzeniami) (średnie)
Zadania: 8
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Przesuwanie
Przesuwanie karteczek w odpowiednie miejsce. Proste sterowanie, atrakcyjne i oryginalne zadania.
Trójki (średnie)
Zadania: 16
Średni czas rozwiązywania: 4 min
Uzupełnianie ciągu: liczby (średnie)
Zadania: 15
Średni czas rozwiązywania: 9 min
Uzupełnianie ciągu: kształy geometryczne (średnie)
Zadania: 14
Średni czas rozwiązywania: 7 min
Opis wzorów: wyszywanie (średnie)
Zadania: 16
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Czarodziejskie różdżki (średnie)
Zadania: 11
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Mikser obrazków (średnie)
Zadania: 11
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Kody kwiatów (średnie)
Zadania: 6
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Rozkład obrazków (łatwe)
Zadania: 14
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Budowle z klocków (łatwe)
Zadania: 11
Średni czas rozwiązywania: 5 min
Strzałki
Nawiguj skrzata do domku. Zadanie logiczne, które doskonale sprawdza się jako rozgrzewka przed programowaniem.
Leśne wyprawy III
Trudne
Żółwia grafika
Rysowanie obrazków żółwią grafiką przy użyciu programowania blokowego.
Rysowanie II
A teraz spróbujemy narysować kilka obrazków z (żółwiego) życia. Rysowanie tych obrazków nie należy do najłatwiejszych, ale równocześnie nie wymaga żadnych skomplikowanych ruchów.
Wzory z powtórzeniami
Jeżeli odpowiednio użyjemy zagnieżdżonych powtórzeń, żółw będzie rysował przepiękne wzory.
ProgMalowanie
Tworzenie obrazków poprzez łączenie podstawowych kształtów (np. koło, kwadrat), wykorzystanie programowania blokowego.
Układanie kształtów II
Wzory z powtórzeniami II
Platformówka
Steruj skaczącą postacią za pomocą programowania blokowego.
Interakcje
Pająki i strzały
Warunki rozszerzone
Interakcje i warunki
Kombinacje warunków
Budowniczy
Stwórz program dla budowniczego Romana za pomocą programowania blokowego.
Budowle z powtórzeniami: trudniejsze
Powtarzaj dopóki
Tym razem wypróbujemy odmianę polecenia powtórz z wykorzystaniem warunków.
Powtarzanie i warunki
Pętle zagnieżdżone
Kod kostki
Nawiguj kostkę po planszy zgodnie z podanym programem. Ćwiczenie trenujące umiejętność czytania programów.
Wyprawy kostek
Funkcje z parametrami
Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.
Napisz do nas
Jesteś w kropce?
Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:
Czego dotyczy wiadomość?
Tutaj możesz napisać do nas wiadomość lub opisać wrażenia z korzystania z systemu. Jeśli chcesz przekazać jakąś ważniejszą wiadomość, wybierz jedną z pozostałych kategorii.
Jeśli zgłaszasz błąd, określ dokładnie, czego dotyczy. Jeśli masz jakiś pomysł na poszerzenie treści, opisz konkretny przykład. Prosimy o nieprzesyłanie próśb o podanie rozwiązania zadania lub wyjaśnienie, jak postępować.
Zanim zadasz pytanie, sprawdź w FAQ.
Zanim zadasz pytanie, zajrzyj do najczęściej zadawanych pytań odnośnie logowania.